woensdag 20 mei 2015

Z E I L R E I S - dinsdag


Hier (link) kan je nog meer foto's bekijken.

Vandaag was het een super dag; het was al veel mooier weer.
Ik mocht eens sturen en dat was echt leuk!
Tijdens het varen, lagen we op het dek: zalig!
We vaarden naar Hoorn, dat is een prachtige stad. Toen we aankwamen, verkenden we de stad en speelden nadien “één tegen allen” met de klas van Kim.
Straks spelen we nog een quiz.

Joëlle

De eerste dagen was ik een beetje ziek, maar vandaag niet meer. Ik voelde me echt goed en deed aan alle activiteiten mee.
Ook was het veel beter weer dan maandag en kon iedereen lekker op het dek liggen tijdens het varen. Sommigen mochten zelfs aan het roer staan.
Na een poos helpen, chillen en natuurlijk heel veel plezier beleven, kwamen we aan op onze volgende bestemming: Hoorn. De kapitein vertelde dat deze stad vroeger heel belangrijk en rijk was door de handel.
We speelden een spel waarbij we nog puzzelstukken konden verdienen.
Daarna mochten we nog even gezellig op onze kamer zitten en smulden nadien van de vol-au-vent.

ZOË

Vandaag zat ik in de dagploeg. Daarom moesten we een half uur vroeger opstaan, om naar de winkel te gaan. We kochten er 16 broden, charcuterie, groenten en fruit.
Nadien ontbeten we en dan gingen we varen. Het was mooi weer.
Ik heb mogen sturen; we mochten heel lang sturen. We gingen naar Hoorn, een redelijk grote stad.
We verkenden de stad en speelden één tegen allen.


FONS

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ZAAAAALIG ziet dat eruit!!!!! Zotwijze foto's! veel groetjes van Iris (mama Camille) *ps: Ik zie dat Camille ook fotograaf van dienst is :) Zo benieuwd naar jullie verhalen!

ruben (papa van lander) zei

amai!
wat een prachtige uitzichten en wolken!
komt die reiger elke dag zijn portie vis kopen in dit winkeltje?
nog veel plezier!

Anoniem zei

Vol-au-vent?! dat hebben jullie dan wel zéér letterlijk genomen, zo te zien!!
Groetjes
Karen (mama Esmee)

Anoniem zei

De Oma en Opa van Robbe hebben hun avontuur met veel belanstelling gevolgd.Zo te zien een hele ervaring voor de meisjes en jongens.